Makkelijke yoga oefeningen – Beste 3

Gepubliceerd door Redactie op

Ben je op zoek naar makkelijke yoga oefeningen? Yoga oefeningen zijn helaas af en toe vrij lastig voor beginners.

Máár iedereen moet ergens beginnen. Het beste kun je dat doen met yoga oefeningen die vrij eenvoudig uit te voeren zijn.

Op deze pagina vind je de makkelijkste yoga oefeningen, waarmee jij direct aan de slag kunt gaan.

Beginnen met makkelijke yoga oefeningen

Sommige yoga oefeningen zijn zó lastig dat zelfs de gevorderde er nog moeite mee heeft.

Als beginner zul je waarschijnlijk vol bewondering kijken naar zulk soort lastige oefeningen.

Het mooie aan yoga is echter dat het voor vrijwel iedereen mogelijk is om yoga oefeningen aan te leren.

Als je maar genoeg oefent zul dus ook jij binnenkort kunnen overgaan naar de oefeningen voor gevorderde.

Tot die tijd is het echter zaak om jezelf te richten op de makkelijke yoga oefeningen.

Welke zijn er en wat zijn de beste om mee te beginnen? Daar gaan we het in de rest van dit artikel over hebben.

Wat zijn de beste makkelijke yoga oefeningen?

Het is natuurlijk niet eenvoudig om jouw oefeningen samen te stellen. Toch is dit een essentieel onderdeel van yoga.

Bij elke yogavorm horen weer verschillende oefeningen. Echter is het als beginners vooral zaak om het te houden bij de basis.

Wat zijn nou gemakkelijke oefeningen, waar jij met beperkte uitleg mee kunt beginnen?

1. De cobra

Deze houding is een goede oefening voor beginners, waarbij je een stretch in je onderrug gaat voelen.

Je begint deze makkelijke yoga oefening op je buik. Je handen plaats je onder je schouders en je handpalmen laat je naar voren wijzen.

Vervolgens roteer je jouw bekken naar de grond toe.

Geef deze oefening een kans, ook als het niet de eerste keer lukt. Hoewel het één van de makkelijkste oefeningen is, kan het niet altijd in 1 keer goed gaan!



2. Yoga plank

De plank is misschien wel dé makkelijkste yoga oefening die er is. Toch is dit zeker een nuttige oefening.

Het zorgt namelijk voor een goede rompstabiliteit, wat nog goed van pas gaat komen tijdens yoga.

Je gaat liggen in een push-up houding en spant je hele romp vervolgens aan. Houd deze houding voor zo’n 30 seconden vast en neem daarna een korte rust.

Om te beginnen kun je dit 3 keer doen in 1 training.



3. Savasana

Dit is een zeer eenvoudige yoga oefening, die qua uitvoering niet erg moeilijk is.

Toch is het als beginner belangrijk om deze oefening goed onder controle te krijgen, aangezien de oefening belangrijk is als yogi.

Bij deze oefening is het de bedoeling dat je volledig tot rust komt. Het wordt ook wel de lijkhouding genoemd en wordt vaak gedaan als eerste of juist als de laatste oefening.

In het filmpje hieronder bekijk je een voorbeeld van deze relatief makkelijke yoga oefening:



Wat heb je nodig voor makkelijke yoga oefeningen?

Het mooie aan makkelijke yoga oefeningen én aan yoga in het algemeen, is dat je er weinig voor nodig hebt.

Het enige materiaal dat wij jou minimaal aanraden om te gebruiken is een yogamat. Dit biedt jouw gewrichten bescherming tegen de harde vloer.

Met een mat voorkom je blessures en zeker als beginner zal je hier veel baat bij hebben.

Hoe makkelijker de yoga oefeningen ook mogen zijn, begin nooit zonder een mat!

Waar kan ik meer makkelijke yoga oefeningen vinden?

We kunnen ons voorstellen dat je wellicht meer voorbeelden van makkelijke yoga oefeningen wilt hebben.

Misschien wil je zelfs wel een stap-voor-stap plan volgen, waarmee jij direct een goede start maakt aan jouw nieuwe yoga avontuur.

Waarom zou je namelijk zelf aanmodderen als je ook eenvoudig en laagdrempelig kunt leren van de beste?

Wat wij je aanraden is om de ”Yoga Stap voor Stap” cursus te volgen. Dit is een digitale cursus waarbij je een duidelijke uitleg krijgt.

Klik op de knop hieronder om direct te beginnen!







💡 Misschien vind je dit ook interessant:

Categorieën: Yoga

0 reacties

Geef een antwoord

Avatar plaatshouder

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.